Millennials foretrekker Hertz

Leserne av anerkjente trazeetravel.com har kåret Hertz som sin leiebilfavoritt. Reisenettstedet retter seg mot målgruppen 25 – 40 år, og er en viktig referanse for hva som skjer i millennial-markedet. Hertz mener førsteplassen viser at selskapet har lykkes med omstillingen til nye og yngre målgrupper.

– Millennials står nå for cirka 20 prosent av det globale reisemarkedet. De har andre forventninger til servicen og produktene vi tilbyr. I tillegg er de svært opptatt av bærekrafts-arbeidet. Derfor er det ekstra stas å vinne nettopp denne prisen, sier Hallvard Nerbøvik, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Hertz Norge.

Søker opplevelser og bærekraft

Trazeetravel.com er et søsternettsted til Global Traveler, og tilbyr sine lesere nyheter, reisetips og anmeldelser. Det er første gang Hertz vinner denne kåringen, skriver bilutleie-selskapet i en pressemelding.

– Når millennials leier en bil, er det ikke bare for å komme seg fra A til B. De søker opplevelser i alt de gjør, og det stiller nye krav til oss. Vi ser at fordelene de får gjennom Hertz Gold Plus Rewards er noe de setter stor pris på, fortsetter markeds- og kommunikasjonsdirektøren.

Denne kundegruppen er også den som er mest opptatt av bærekraftige løsninger.

– Millennials ser og forstår miljøutfordringene annerledes enn eldre generasjoner. Dersom du som aktør ikke er troverdig på arbeidet med mer bærekraftige løsninger, så er du ferdig. Jeg opplever at vår bransje tar dette på største alvor, og vi i Hertz er helt i front. Det har mange millennials fått med seg, sier Nerbøvik.

God tilgjengelighet og brukervennlige tekniske løsninger er også viktige satsingsområdene for Hertz i Norge.

– Vi satser knallhardt på tilgjengelighet og ny, brukervennlig teknologi. I tillegg jobber vi med nye leiekonsepter i og rundt de største byene, slik at folk som bor sentralt ikke har behov for å eie egen bil. Vi skal bli Norges ledende mobilitetsaktør, avslutter Hallvard Nerbøvik.

Foto: Hallvard Nerbøvik, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Hertz Norge. Foto fra Hertz Norge.